Supersnabba lyxbullar

 
Har varit så sugen på Pain Au Raisin ett tag så idag svängde jag ihop lite lyxiga bullar. Jag använde en köpt smördeg från  Pop Bakery som nu innehåller riktigt smör. 
Eftersom smördegen inte är sötad använde jag mig av kondenserad mjölk i fyllningen bland annat för att få upp sötman i bullen. Dessa bullar är en perfekt bulle att fixa om man ska få lite oplanerat besök. Det blir en riktigt lyxig bulle. Prova att variera fyllningen. Nästa gång kanske jag gör en variant med mandelmassa och rivet citronskal. Mums! 
 
Fyllning
En knapp dl kondenserad mjölk
Ca 75 g g riven mandelmassa 
Lite vaniljsåspulver 
1/2 tsk vaniljsocker 
1/2-1 msk kokos
1/2 dl russin i rom
Lite kanel
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rulla ut degen. Rör ihop alla ingredienser till fyllningen utom russin och kanel. Bred över degen och strö på russin samt lite kanel. Rulla ihop på längden och skär i ca 4 cm tjocka skivor. Nyp ihop botten så att fyllningen inte rinnner ut, tryck sedan till lätt så att bullen får en fin rak form. Ställ på en bakpapperklädd form. Grädda mitt ugnen tills bullarna fått en vacker färg.
 

Kommentera här: