Vegetariska Bön- och Broccolibiffar

 
  
Jag är inte speciellt duktig på att laga vegetarisk mat. Idag bestämde jag mig iallafall för att göra bönbiffar med broccoli. Jag blev inte speciellt nöjd med biffarna som jag tyckte blev lite mosiga i konstistensen och de smakade lite mycket bönor för mig. Kanske hade det behövts ett till ägg. Jag får prova att göra biffar igen någon dag. Är lite sugen på att göra dem med kronärtskocka som är en favorit. Skriver ner detta recept som egna anteckningar. 
 
1 medelstor broccoli
1 burk Canellibönor
3 msk ströbröd
1½ msk potatismjöl
1 liten gul lök, finhackad
1 ägg
3-4 basilikablad
3/4 tsk Vegeta 
lite svartpeppar
 
flytande Milda att steka i
 
Koka broccolin mjuk, häll av vattnet och låt svalna. Lägg broccolin i en påse och pressa ur så mycket vatten det går. Mixa alla ingredienser i en matberedare. Värm en stekpanna och häll i flytande margarin. Klicka ut en rejäl msk för varje biff och platta till något. Stek på båda sidor. 
 
Jag serverade med Couscous Large som jag kokade med 1 grönsaksbuljongtärning, Gojibär och pyttelite Curry. På slutet tillsätts lite smör. 
 

   




 
 
 
 
 
 

Kommentera här: