Test av Knorrs nya Middagskit Tikka Masala

Idag blev det en Chicken Tikka Masala med lite hjälp av Knorr som har släppt ett par nya kryddiga maträtter. Chicken Tikka gillar hela familjen så vi testade denna idag. Denna vara är bra för att alla kryddor som man normalt sett kanske inte har hemma finns i förpackningen och den går väldigt snabbt att göra iordning. Familjen gav tummen upp. Vi saknade lite salt i riset, så det kan man gärna tillsätta om man inte gillar den osaltade varianten. En förpackning räcker till ca 3 normalstora portioner. Här kan du läsa mer om de andra spännande nyheterna.  Jag ser nu fram emot att testa Thai Green Curry och Mexican Enchilada. Jag älskar ju Nanbröd som man får till denna rätt på Indiska restauranger så jag gjorde även iordning sånna. Då matlagningen var så enkel kändes det som jag ville göra något extra. 

Du behöver utöver mixen, en lök, lite matlagningsgrädde(jag tog det jag hade hemma) och 300 g kycklingfilé.
 
Tikkasås, kryddor och flagad mandel till topping, samt ris finns i kartongen. Riset är lätt kryddat, men osaltat. 
 
Kycklingen steks i tärningar med löken och därefter tillsätts tikkasåsen.
 
Kryddmixen tillsätts...
 
 
 
...och till sist en skvätt grädde som rundar av såsen.  
 
 
 
 
Jag valde att även rosta mina mandlar i stekpannan en liten stund, blir väldigt gott.  



Inlägget är sponsrat av Knorr.
1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Ser gott ut :D

Svar: Tack, det var smarrigt. Perfekt mat nu när det börjar bli lite kallt ute.
Mary Dane

Kommentera här: