Deppkladdkaka

 
Det recept är inte mitt eget. Hittade här 
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2013/10/17/kladdkaka-i-mugg/ och ville testa. 
Passar perfekt en regnig dag när man är lite deppig och inte orkar ställa sig och baka riktigt. 
 

4 msk mjöl
1/2 dl nutella
4 msk socker
3 msk Kakao
1 ägg
3 msk olja
3 msk mjölk

 

Ta fram 3 kaffekoppar. Blanda ihop alla ingredienser och rör till en jämn smet. Fördela i kopparna. Lite mer än 3/4. Kör sedan en och en i micron på högsta styrka, Det beror såklart lite från micro till micro. Jag gräddade mina i ca 50-55 sekunder. Man får prova sig fram. Om man inte vill baka alla koppar direkt kan man lägga in de andra i kylen och micra när suget är tillbaka. =D

Jag serverade mina med vaniljgräddglass, kolasås och bär. 

 
Innan... 

Efter... 

 

Efter en stund sjunker kakan passande nog ... 
 
... och man får plats med glass eller vad man vill topppa kakan med. 
 
 

Kommentera här: