Pasta Pizza

 
Undrar du vad Pasta Pizza är? Tänk dig en pizza utan brödet med lyxig pasta istället. Med en krämig sås som smakar som din favoritpizza som toppas med Oregano så har du en en helt underbar rätt som är svår att inte ta en till portion av. Rätten passar utmärkt i matlådan och den är busenkel att fixa. Jag kokar tagliatelle till min pizzasås och serverar rätten med lite pasta och massa sås. I såsen har jag mina favoritingredienser som jag brukar beställa på min vegetariska pizza. Rätten går att variera på samma sätt på pizzorna på pizzerian. 

ca 3 portioner 

en burk kronärtskockshjärtan
en liten gul lök, skuren i tunna bitar
2 vitlöksklyftor
ca 15 spanska urkärnade oliver
2 grillade paprikor, jag använder Fontanas som är jättegoda, spetspaprika går också bra
3-4 bitar soltorkade tomat i olja
3 dl grädde 
2-3 dl mjölk
svartpeppar
salt/vegeta
oregano
olivolja till stekning
maizenaredning
+ tagliatelle eller din favoritpasta

Pressa ur vattnet ur kronärtskockshjärtanen, skär dem i bitar. Stek i olivolja på medelvärme och pressa i vitlöken. Häll ner grönsakerna och resterande ingredieser, red sist av med maizenaredningen. 
 
 
 
Här är rätten pimpad med avocado. 💗 Nedan finner du recept på en annan variant med tonfisk som är minst lika god! 
 
 
1 Angelica Wåhlin:

skriven

Vilken spännande rätt!

Svar: Tack! 🌹
Mary Dane

Kommentera här: