FantasiSmoothie

  
Jag kan inte få nog av denna kombination. Jordgubb, Hallon, Vanilj och Citron och någon krämig mjölkprodukt. Jag gjorde min första tårta med denna kombination för ett par år sedan när jag skulle fira min väninna som fyllde år. Den blir riktigt uppskattad. Senare har jag gjort cheesecake, våfflor och pannkakor med samma tillbehör, wienerbröd och idag provade jag att göra en smoothie. Precis lika gott. Mums! Smaken i smoothien påminde mig om Brio fruktgodisar fast mycket fräschare. Jag använde det som fanns hemma, det går bra att göra smoothien med andra mjölkprodukter. I min smoothie använder jag en sjukt god citronhonung som har en mild smak av honung och en tydlig och fräsh citronsmak. 
 
ca 1 dl laktosfri yogurt
ca 1,3 dl Havremjölk, jag använde en fyllig glutenfri sort med lite högre fetthalt
80 g frysta jordgubbar
3-4 hallon
1 krm vaniljsocker
1 tsk citronhonung

Häll alla ingredienser i mixern, klicka i citronhonungen sist och mixa lite till, då känner man citronhonungen lite tydligare. 
 
 
 
 
 
 
Se några andra recept med denna sagolika kombination... 

FantasiCheesecake

 
 

 

Kommentera här: