Lindorkonfekt med Mangosmak

För ett tag sedan kom jag över Lindorkulor med mangosmak bland lösviktsgodiset som kostade 3,90 så jag köpte ett gäng och bakade bland annat en Lakritskladdkaka med en krämig glasyr. Jag fick över lite glasyr, så jag rullade små kulor som jag sedan rullade i kokos. De fick stå i kylen i några dagar och idag smakade vi dem, helt sagolika! Krämiga och lena inuti med en exotisk smak och utanpå mjuka saftiga kokosflagor. De ser så somriga och fina ut, passar nog perfekt att bjuda på efter maten på en sommarfest, då får de nog heta Sommarbollar. =) 
Dessa måste jag absolut göra igen, nästa gång kanske jag provar en annan sort, kanske Caramel....Mmmm... Jag ska också prova att baka en tårta eller cheesecake som var min ursprunliga plan. Måste bara bestämma mig vilka övriga smaker jag ska använda. 
 
Glasyr
140 g Lindorkulor
150 g Philadelphia
kokos att rulla i

Smält chokladkulorna på låg effekt i micron eller över vattenbad. 
Rör Philadelphian mjuk, tillsätt chokladen i en tunn stråle medan du vispar. Ställ krämen kallt. 
När krämen stelnat rulla små bollar och rulla dem i kokos. Låt vila minst en dag i kyl, gärna 2-3 dagar så mjuknar kokosen.
 
 
 
 
 

Kommentera här: