Biff&Champinjonmacka

Idag var vi till affären som har mina favoritfrallor så jag var tvungen att köpa med mig några. Köpte också med mig lite rostbiff bland annat. Till eftermiddagsmat blev det därför en smaskig Biff&Chaminjonmacka. =) Det passade perfekt en dag när man har mycket annat att göra. 
 
Till 2 port (2 mackor var)
 
2 goda frallor
200 g kallskuren rostbiff
250 g stora champinjoner
1 vitlöksklyfta
ca 40 g smör till stekning
flingsalt & nymald svartpeppar
1 tomat
smör eller majonäs till brödet
lite tillbehör om man vill, jag hade lite galiamelon och feferoni 
 
Skiva champinjonerna och dela upp i 2 omgångar. Stek respektive omgång i en stor klick smör på hög värme. Vänd champinjonerna och stek så att de får en fin gyllenbrun färg på ytan. Ta upp och stek andra omgången, häll ihop dem och sänk värmen och pressa i vitlöken samt krydda med flingsalt och svartpeppar. 
 
Bred smör eller majonäs på smörgåsen och lägg på 2 skivor rostbiff, lägg på champinjoner och tomat. 

Kommentera här: