Sweet Strawberry Smoothie

 
Min dotter har fått mig att snöa in på Smoothies senaste veckorna. En dag när hon stod där i köket med mixerstaven och gjorde iordning en smothie blev jag våldsamt sugen på att fixa en jag med, så det blev en smoothie med frysta blåbär, frysta jordgubbar, lite hallon lättfil och lite mjölk samt lite vit sirap att balansera syran med, ja just det en liten gnutta vaniljsocker också =) Supergott och helt i min smak. Efter det har jag hunnit med 2 Frappino Fruit på Espresso House som är galet goda, jag har testat Blåbär Acai. Riktigt läskande och kommer bli en favorit i sommar.

Idag slängde jag ihop en helt galet god Smoothie igen och denna gång blev det av Blåbärsfil, frysta jordgubbar från mitt jordgubbsland (alltså från frysen, inte frysta från jordgubbslandet...haha) och lite av en sorbet jag gjorde häromdagen med passionsfrukt och annanas. Alltså shit säger jag, smakade lite som godis, men fräscht, denna måste jag göra många gånger framöver! Måste bara fixa lite mer av sorben att ha i frysen. Skriver ner detta recept mest för min egen del. 
 
ca 1,75 dl blåbärsfil från Skånemejerier(helst denna sort) Verums blåbärsfil går också bra
6-7 frysta jordgubbar
ca 1/2 dl mjölk


Mixa ihop med en stavmixer, häll upp i glas. 
 
 
 
 

Kommentera här: