Varma Mackor JalapeñoCheese/Skinka/Tomat

Igår blev det filmkväll så jag slängde ihop lite varma mackor. Var många år sedan sist och har inte alltid varit nöjd med resultatet, men dessa tyckte jag blev riktigt goda. Nu vill jag göra varma mackor igen! Nästa gång ska jag göra flera olika sorter.


9 skivor vitt rostbröd, tex Orginalrost som är min favorit
smör till varje brödskiva
1 dl krossade tomater, jag använde en från Lidl som även innehåller lök och kryddor
1½ msk tomatpuré
lite salt
ett par skivor rökt eller kokt skinka, kyckling går också bra
ca 75 g Philadelphia
ca 1 msk hackad inlagd jalapeño
18 skivor hushållsost 
2 skivade tomater
svartpeppar
oregano

Sätt ugnen på 200 grader. 
Smöra en plåt, jag använde Smörspray, väldigt smidigt utan kladd. 
Bred smör på brödskivorna ända ut till kanterna.
Rör ihop krossade tomater med tomatpuré och lite salt och bred på smörgåsarna.
Skär skinkan i små bitar och strö ut. 
Rör ihop Philadelphia med hackad jalapeño. Klicka ut 2 tsk på varje smörgås och fördela ihop lite slarvigt. 
Lägg på 2 skivor ost på varje smörgås och lägg på 1-2 skivor tomat.
Krydda med lite svartpeppar och oregano. Lägg smörgåsarna på plåten. Kör mitt i ugnen tills osten smält och mackorna har en fin gyllene färg på undersidan. 

 
 
 
 
1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

så goltt

Svar: Tack. =)
Mary Dane

Kommentera här: