Snabbkladdkaka

 
Har i flera dagar varit sååå sugen på sega kladdkakor, ikväll efter maten kom suget fram igen och jag blev bara tvungen att slänga ihop något för att stilla mitt begär. Det blev en kladdkaka i kopp med dulce de lechefyllning. Detta recept är inget speciellt, men skriver ner det för mig egen skull. =) så jag har när begäret blir för stort nästa gång. Bilden blev inte så snygg då det blev viktigare att äta upp kladdkakan än att fota. =D Om man inte vill grädda alla kladdkakor går det bra att frysa dem och grädda vid behov. 
 
ETT: 
1 ägg
3 msk mjöl
3 msk socker
3 msk kakao
3 msk flytande smör

Blanda ihop ingredienserna i en liten skål eller bunke. Häll upp i 4 kaffekoppar. Gör en fördjupning i mitten. 
 
TVÅ: 
2 msk dulce de leche
1 msk Philadelphia

TRE:
Bailey's
Vaniljgräddglass
 
Blanda ihop ingredienserna och häll i fördjupningen. Grädda på full effekt i micron. Jag körde ca 30-35 sek. Kakan är klar typ en sekund efter att den bubblat upp. 

Häll på lite Bailey's på kakan och servera med glass. 
 
 
 
 

Kommentera här: