Couscous med grönsaker

Blev snabbmiddag idag i form av en grillad kyckling. Det är ju himla gott och inte alls dyrt. Till kycklingen gjorde jag en couscous med grönsaker och en sallad. Jag har tidigare avskytt gul curry efter skolans skräckmaträtt Höns i Currysås med sånt där äckligt ris till. Haha! Min dotter älskar curry däremot, ja de får kanske lite bättre mat idag än man fick då. Hursomhelst har hon fått mig att gilla Curry igen så idag köpte jag också med mig en liten Mangorajasås som passar jättebra till denna rätt. Blir bara en slarvig bild idag, eftersom vi var mer sugna på att äta maten än att fota idag. =) 

4 port. 
1 stor röd lök

1 morot
½ spetspaprika
4 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
valfri krydda, jag använde en Santa Marias Citrusgrillkrydda
3,5 dl couscous (ICAs är god)
2 avocado
lite gröna vindruvor
1 grillad kyckling
mangoraja 
smör till stekning

Strimla röda löken i lagom stora bitar. Skär morötterna i stavar och paprikan i lagom stora strimlor. 
Fräs på röda löken på hög värme snabbt i smör. Lägg åt sidan. 
Fräs morötterna med paprikan i smör på hög värme. Häll på 4 dl vatten och buljongtärningen. Låt koka upp. 
Rör om så att buljongen fördelar sig och häll ner couscous, låt svälla i 5-10 min. Gör iordning en sallad så länge.

Servera coucousen med kycklingen, avocado, vindruvor och sallad. 


Standardsalladen
isbergssallad
gurka
tomat
olivolja
röd balsamvinäger
vegeta
 
 
 

Kommentera här: