Melonmojito

 
Igår gjorde jag iordning en mojitoliknande drink av Schweppes nya Mojitoläsk. Min dotter älskar mynta och gillar melon också, så jag tänkte jag skulle överraska henne med en god alkoholfri drink. Dessvärre kom hon hem sent, så jag fick dricka det mesta själv haha. Idag gjorde jag en ny omgång för att hon skulle få testa och ja hon gillade den. Jag blandade ca hälfen av Mojitoläsken med en Melon/Passionjuice och blandade med muddlad mynta och citron och tillsatte massa is. Jag spetsade till min drink med lite vitt vin, blev supergott. Om man vill ha en starkare variant kan man spetsa drinken med vit rom istället. Mojitos kan varieras i många smaker, varför inte göra en Mango eller JordgubbsMojito? Jag vet vad jag kommer att dricka hela denna sommar iallafall och självklart på Midsommar!  Tack Spendrups! 
 
 
 
 
 
 
   

Kommentera här: