Gratinerade Paprika&KycklingWraps

 
 
För ett antal år sedan, ja faktiskt väldigt många år sedan åt jag en lunch på ett ställe och blev tvungen att be om receptet för att det var så gott. Rätten bestod av en ugnsgratinerad wrap med Keso smaksatt med grillad paprika. Jag frågade hur rätten var tillredd och fick ingredienserna så jag gick hem och gjorde iordning wrapsen som blev jättegoda. Tyvärr minns jag ju inte receptet, men idag gjorde jag ett försök att göra om wrapsen. Jag råkade ha avocado hemma så jag använde det i fyllningen, men nästa gång tar jag nog majs i fyllningen. Nu när jag skriver receptet får jag ett svagt minne av att tortillabröden jag använde förr var smaksatta med tomat, vet inte om dessa finns kvar längre. 
 
4 port. 
 
4 tortillabröd, stora
250 g keso grillad paprika
1 liten spetspaprika, strimlad
1 liten gul lök, hackad
1 avocado, tärnad eller ½ burk majs
ca 500 g kycklinginnerfiléer, strimlad
Santa Maria Chili Powder
ca 1 dl ost
smör till stekning & pensling
 
sallad
creme fraiche
tacosås
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek kycklingen i smör tillsammans med lite chilipowder. Om kycklingen inte är mörad, tillsätt salt.
Fräs paprikan med lite smör och salt på hög värme och sätt åt sidan. 
Lägg upp ett tortillabröd bred på ca 3 msk keso och lätt sedan på kyckling, lök, paprika och avocado eller majs. Vik ihop wrapen enligt bild, jag lade lite riven ost i skarven. Lägg wrapen med skarven ned på en plåt med bakplåtspapper. Pensla wrapen med lite smält smör och toppa med riven ost.  
 
Gratinera wrapsen mitt i ugnen i ca 20 min. De är klara när de börjar släppa lite vätska.
Servera med en god sallad och en sås som rörs ihop av tacosås och creme fraiche tex. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: