Köttfärslimpa med paprika

 
Jag har visst snöat in på paprika sedan en tid. Jag gjorde en ajvarkycklinggryta med inlagda grillade paprikor och blev typ besatt av de där inlagda paprikorna, så här fortsätter temat i form av en köttfärslimpa jag velat testa ett tag. I orginalreceptet ska man ha 500 g köttfärs, 2 dl creme fraiche, en fransk löksopppa och svartpeppar. Jag tillsatte  hackad inlagd och grillad paprika, ägg och ströbröd. Blev lite irriterad på att köttfärslimpan inte höll ihop bättre, så nästa gång får jag nog ha i lite potatismjöl. I övrigt var smakerna supergoda. Jag stekte även små champinjoner i vitlök och serverade till.
 
500 g nötfärs
1 påse Fransk Löksoppa(pulver)
1 ägg
2 dl Creme Fraiche
3½ msk potatismjöl
2 dl finhackad inlagd och grillad paprika från Fontana
lite paprikapulver
svartpeppar
nästa gång tillsätter jag även potatismjöl, typ 1 msk kanske
 
Rör ihop alla indedienser utom köttfärsen och låt stå 10 min. Häll ner köttfärsen och hacka ihop. Forma till en limpa och lägg i en smord form. TIllaga i 175 grader i ca 50 minuter.
 
Jag serverade med kokt potatis, gräddsås, sallad och saltgurka.
 
 

Kommentera här: