Riktigt fattiga riddare

                                 

När det är dags att åka och handla och när alla pålägg är slut...när du är sugen på en kanelbulle till frukostkaffet...en riktigt fattig riddare blir lösningen. =) Sånna här smörgåsar fick jag en gång när jag var liten och besökte farmor. Riktigt uppskattat av lilla mig. Lika uppskattat nu av stora socker-mig. =) Fattiga riddare görs egentligen av någon dag gamla bröd som blötlägges i en pannkakssmet och som sedan steks i smör. Man pudrar dem sedan kanel och socker tex. De riktigt fattiga riddarna påminner faktiskt även om spanska churros lite grann. Jag brukar rosta mina mackor och låta dem stå på eftervärme i någon minut innan jag brer dem med smör och strösslar på kanelsocker, då blir de härligt frasiga och goda. 


vitt Toastbröd
smör gärna Bregott Extrasaltat
socker
kanel

Rosta smörgåsarna, bred på smör och pudra över kanel och socker. Så gott till en kopp nybryggt kaffe. Nästan lika bra som en kanelbulle :-) 

Gillar du också kanelbullar? Här hittar du fler recept på samma tema: 

KanelbullePancakes

 

 

Kanelbullevåfflor


 

Kanelbullekaka med Kolasås och Flingsalt

 

Kanelbullekaka på riktigt

 

Kanelbullar

 

Kanelsnurror

 

 

Kanelbullestolle 

 

Churros

 

1 Bella:

skriven

Jätte gott testade att göra asså smaskens!!!!!!!!😃😃

Svar: Visst! Så enkelt och gott.
Mary Dane

2 Bella:

skriven

Jätte gott testade att göra asså smaskens!!!!!!!!😃😃

Kommentera här: