Vit choklad-Panna Cotta

                             

Detta recept är inte mitt eget, utan jag testlagade ett recept från ICA. Tycker nog att man kunde haft lite mer gelatin i Panna Cottan som blev lite mer som en fast creme. Receptet räcker till 3 portioner enligt mig. 4 enligt ICA.

1 gelatinblad
1/2 vaniljstång
 eller 1 tsk vaniljsocker
100 g vit choklad

2 dl vispgrädde
2 msk mjölk


Lägg gelatinbladet i kallt vatten, ca 5 minuter. Snitta vaniljstången på längden och skrapa ur den. Hacka chokladen i mindre bitar.

Koka upp grädde, mjölk och vaniljstången med frön. Ta kastrullen från plattan. Ta upp vaniljstången. Lägg i gelatinbladet och chokladen. Låt det smälta under omrörning.

Häll upp blandningen i portionsglas. Låt dem stå kallt i ca 4 timmar.

Servera med tex hallon. Här har jag använt frysta hallon som tinat och sockrat eller passionsfrukt som jag blandat med florsocker.  

                             


                              

Kommentera här: